week nr......

9 juli 2014 - Edson, Canada

Na calgary gaan we richting drumheller.

Drumheller dinosaur national park is een park waar de meest verschillende soorten dinosaurussen worden gevonden. 57 verschillende soorten alleen in dit park. Ook vind je hier de BADLANDS. Dit is zo geweldig. Het is een plek wat onaangetast is en niemand in kan behalve de parkwachter. Wij gaan naar binnen met een parkwachter die denken we, last had van de zon. Deze jongen ging zo op in z'n verhaal met compleet lichaamstaal en schuim om z'n mond. Manon keek maar naar de grond en mij niet aan, anders was het lachen moeilijk in te houden. Maar petje af voor hem 3 uur lang zo goed alles vertellen en zo gedreven. Thanks! We hebben hier mooie dingen gezien, van fossielen en een karkas van een dino tot bomen van 75 miljoen jaar oud. Waar we nu een stukje van mee hebben.  Deze hangt op onze wall of holiday. Na een dagje drumheller door rijden richting edmonton. De andere kant van het kwartje. Zo ben je in de natuur en zo ben je in de grootste mall ter wereld. Dit is echt ongelofelijk. 800 winkels, een subtropisch zwemparadijs( megagroot), een kinderpark, een funpark, een bioscoop, en een wild west shooting. Schieten voor 50 dollar met een pistool naar keus. ( niet gedaan btw) we staan op een camping in de stad maar zo voelt het niet. Tussen de bomen en aan de rand van een skipark. Hier blijven we tot woensdag waarna we doorrijden naar Jasper. De eerste dag in de mall gebeurt volgens man vrouw traditie. Manon shoppen en ik naar de bios. Transformers. Haha mooi verdeeld zo.  We vermaken ons zeer goed hier en op de camping ook. Praten met wat mensen en anatoly de jongen die hier alles doet nodigt ons uit om voetbal te kijken bij hem thuis. Dus Nederland Argentinië  gewoon in de huiskamer. Super tof dat hij dat vroeg. Ook hebben we nog een avondje met een jong stel wat gedronken om het kampvuur en de nodige biertjes gedronken. Na de voetbal wat overigens kloten is heeft anatoly ons terug gebracht naar Basher om zo verder te rijden richting Jasper. We zitten nu op een camping in edson. Manon is aan het tekenen en ik maak wat achterstallig werk weg, bloggen. Zo we zijn weer een beetje bij en we gaan nu de rockies in. Mensen welterusten voor nu of werkse voor straks.

Liefs ons.

1. Caroline:
    10 juli 2014
    In Nederland is natuurlijk niet veel anders gebeurt dan voetbal (waar we ondanks alles massaal van genoten hebben)dus zijn jullie verhalen meer dan welkom.Voor ons zijn al die kilometer getallen maar cijfertjes maar als je dat omrekent naar afstanden in Europa zouden jullie misschien nu al in Zuid Afrika zitten......ben blij dat Basher zo te vertrouwen is.
    Ben benieuwd wat er nog meer komt maar nu eerst naar iets bekender gebied of niet?
    Liefs van Caroline.
  2. Steven:
    19 juli 2014
    Hey Elroy & Manon, wat hebben jullie inmiddels verzameld voor "the Wall of Holliday"? Ben benieuwd, binnenkort foto? Groet Steven