Vancouver island

15 augustus 2013 - Vancouvereiland, Canada

Vancouver island...

Vandaag een saaie dag! Alleen maar in de auto zitten, en veurn. Ik begon een beetje crankie aan de dag, maat dat werd al gauw weer positief toen er vlak na de camping een zwarte beer over stak! Geen camera want die hadden we nog niet in het midden gelegd. Wat we normaal gesproken direct doen! Maar ja het gaat om de ervaring. Deze was zeker wat groter en die lompe loebes stak over en keek nog even rustig onze kant op om vervolgens de bosjes in te gaan. Beer nummer 4. Vandaag van clearwater naar kamloops van kamloops naar hope en van hope naar Vancouver en van Vancouver gauw naar de wc na een verkeerd gevallen hamburger van Mac Donalds. Maar niet weer naar die tent. Hier bij de Mac bestel je een super Size en dan is die ook super Size. Een liter drank, wel veel keus. Een bak patat, (bij ons +- 12 cm voor een bakje) hier 20cm volgestouwd. Manon nam braaf een middel menu, zijn we niet gewend. En ik een supersize met een extra Mac chicken. In Nederland geen probleem....... Hier wel.  Het is onzin waar we nu over typen, maar we zitten nu op de Ferry naar Vancouver island waar het avontuur verder gaat. Het is nu al 20:34 en zijn dus bijna 12 uur onder weg. We hebben net twee uur zitten wachten in de auto op de ferry. Gelukkig liep dit weer soepel. Beetje monopoly Spelen, manon is aan de winnende hand. Vanavond nog een camping zoeken en dan in het donker een tent opzetten. Gelukkig zijn we hierin en team en gaat dit nooit verkeerd. We willen vanavond proberen zo ver mogelijk te komen in ons wief! ( chevy silverado) manon vond het een meisje... Zo'n dikke bak is toch een kerel!!! Programma van de dagen tot dinsdag; port Hardy mooie stranden, telegraph cove orka's en walvissen en eagles. Campbells river zalmen vangen, tofino en uclelet orka's en pacific trail hiken. En dan weer terug naar Vancouver. Maar gelukkig zijn we nog lang niet zover.

Wij zijn bijna aan de andere kant, we zien de bergen en lampjes al! Mensen wederom werkze!

Telling:
2 ospreys
Teveel squirrels
Elks
2 dolfijnen
En veel te dikke Canadezen en Amerikanen.

1. Caroline:
    16 augustus 2013
    Zelfs in het schemer is het GROOTS!!
    Zal wel weer wennen zijn om bij "ons"een Mac te bestellen,alsof je op dieet bent!!
    Hoop dat het vervolg net zo mooi is als de reis al was,veel plezier.
  2. Jaire van Sloten:
    16 augustus 2013
    nou je wens is toch vervuld om een BEER vlak bij tegen te komen alleen jammer he dat je hem niet standby had maar de volgende keer beter. we zullen vast nog wel mooiere verhalen krijgen ik kijk uit naar jullie volgende trip die jullie schrijven en geniet van al het moois .xxx
  3. Debbie & Sjaak:
    17 augustus 2013
    Leuk om ongewone dieren live te zien, gisteren hadden we zelfs een gele vlinder gewoon bij ons in de tuin (ook niet op foto).