Campbell river en telegraph cove

17 augustus 2013 - Vancouvereiland, Canada

Campbell river en telegraph cove

We wouden na een natte overnachting in onze tent doorrijden naar campbell river de zalmstad van Vancouver island. Dit eiland als je het zegt lijkt klein maar is toch. Nog anderhalf Keer zo groot dan Nederland. Ook hier leven de beren volop, grizzlys zijn er ws wel maar worden haast niet gezien, daarentegen zwarte beren volop. Ook cougars zijn er bij ons in de buurt( voor de heren onder ons.... Geen vrouwen) een groot katachtige die tegen de 400 pond kan worden. Bij onze camping zijn al verschijdene honden opgegeten. Na een teleurstellend campbell river toch maar doorgereden naar telegraph cove een mooie baai met allemaal huisjes in verschillende kleuren en veel vissersbootjes. We staan met ons tentje van 2 bij 2 tussen de campers van 40 bij 3 of net iets kleiner. Echt niet normaal, maar met het formaat wat de mensen hier hebben is dat logisch. Leuke hostes op de camping die in 1 keer al onze 80 vragen had beantwoord. Leuk!! Ook maggy kwam gedag zeggen, een golden retriever met een glimlach bij elke nieuwe gasten. Even een rondje gelopen kwamen we bij een hutje genaamd grizzlytour, doen we!!! Zondag een hele dag op de boot van sochtends 06:45 tot een uur of 5. Allerlei soorten wildlife en eten inbegrepen. We kwamen met deze man aan de praat en hij was erg grappig en had humor vond ik, manon wat minder haha. We vertelden hem
Dat we naar tofino wouden, hij begon ons gewoon uit te lachen. Hij zei als je natuur wilt delen met 10.000 anderen moet je daar naar toe gaan. Hij had een mooier plekje een stuk ongerept natuur wat al duizenden jaren staat zoals het is en baaien waar bijna geen mensen komen. We kregen een map van hem mee en nu zijn we dus onderweg er naar toe, het meest noordelijke punt van dit eiland. Weer dus leuk geholpen. Ik moest later nog even terug komen voor de reservering helaas liep ik alleen. Zag ik 2 cubs en een mamabeer, de kleintjes renden vrolijk rond. En moeder dook de bossen weer in.
Er leven er hier in dit stuk ook behoorlijk wat beren. Op 2 mijl een stuk of 7. Ook waren ze eergisternacht op de camping. Mensen 5 plaatsen verder hadden hun eten niet goed opgeruimd en zo werden ze dus nieuwsgierig wat voor lekkers dat was. Haha wij hebben alles goed opgeruimd.  Na een lange dag gauw boodschappen gehaald, want we gaan morgen de rimboe in waar niets is, ook geen ontvangst. Na een lekkere zelfgemaakte hamburger en een mega goede film (vond manon, Jack reacher) slapen en oren open voor als de drie beren komen.

Truste en werkze morgen.
X van ons
Oh ja kan iemand sms'jes sturen tijdens Ajax Feyenoord.

Facts van onderweg:

Is pickwick Nederlands?
Hoeveel mensen er ongeveer worden opgegeten door beren?
Hoe maakt een wesp hun nest, welk materiaal?
Als er een bord langs de weg aangeeft dat je af moet slaan, dan is dat ook direct.

Lucas en Gea; ik zal dansen op je bruiloft
Lucas en Gea; de waarheid
Mr probz; waves
Bakermat

1. Caroline:
    18 augustus 2013
    Wespen schrapen dood hout af en maken daar een nest van.
    Bij ons op de boerderij genoeg voorbeelden daarvan!!
    Pickwick geschiedenis volgt met een mailtje.
    Gelijk afslaan is in Duitsland ook zo.....
    En goed dat jullie nu het pure Canada leren kennen dankzij die gids.Ben benieuwd.