San Josef bay en cape scott national park.

17 augustus 2013 - Vancouvereiland, Canada

San josef bay en cape scott national park

Na ongeveer 3 uur rijden, een uur over normaal wegdek en 2 uur over een grindpad met gaten hobbels en stronken zijn we aangekomen op de bestemming. Onder weg kwamen we de shoe tree tegen. Een oude dode boom die helemaal onder schoenen zat. Mensen hangen daar hun schoenen aan. Why? misschien door het bordje van jezus is waiting for you. Naja weer in de auto en verder rijden. De tip van gary moet goed zijn na zo'n bumpy road. Uit de auto jas aan en muggenspray op zijn we gaan lopen naar het begin van het regenwoud. Van oh naar ahh omdat de bomen steeds dikker worden. Een echt regenwoud, wat gaaf! Bomen met een omtrek van misschien wel 10 meter. Een hike van ongeveer een uur zou ons uit moeten brengen naar san Josef  bay. Een mooi plekje waar weinig mensen zouden zijn zei gary. Eenmaal aan het einde van het bos( en dan echt een boomlijn) kwamen we uit op het strand. Gekheid wat een paradijs. Lang strand met hooguit een tiental mensen die een balletje overgooien tot een tentje aan de bosrand. Even rondlopen en dan lekker op het strand liggen. Top! Geen wifi geen internet geen bereik gewoon 1 met de zee en vogels. Manon is in slaap gevallen in het zonnetje dat af en toe doorbreekt. Wat een plaatje is dit en dat zonder toerisme. Geen hotdogs, hamburgers, of andere vette troep. ( wat op zich wel lekker is nu). En ook geen kerels die je handdoeken, reebans, of andere shit verkoopt. Er is een kleine doorgang naar een rivier waar de zalmen springen in het water. We zijn blij dat we dit hebben gedaan. Onderweg in het bos kwamen we nog verse berenpoep tegen, met allemaal blauwe besjes. Af en toe kijk je wel extra om je heen en fluit je wat harder een liedje om ze toch te laten weten dat je er bent. Ook zagen we een blauwe vogel met een kuif op z'n hoofd. Moeten we maar even nazoeken wat voor 1 dat was. Nog even genieten van deze rust zodat we morgen het geweld van de grizzlys mogen mee maken.

Een overgetelijk stukje Canada in het topje van Vancouver island. Misschien wel het mooiste wat we tot nu toe hebben gezien