Nova scotia
5 juni 2014 - Corner Brook, Canada
Nova scotia.
Begint al mooi, mooie routes langs water en bergen. We gaan nu naar een plek toe op cape dauphin. De navigatie ( onze telefoon met gratis app) werkt perfect. Ongeveer 300 km en dan zijn we er. We komen aan bij een gravelroad en t is flink afzien voor Basher. Aan het einde van deze route van 15 kilometer zal het huis liggen. We slapen in het huis van de oma van een vriendin van Amanda, Nicolette. Amanda en Nicolette kennen elkaar nog niet zo lang maar ze zei dat we wel in het huis mochten. Na aankomst bij het huis, vielen de monden open. Pff wat mooi! Een huis met grote grasvelden voor en om het huis, een bosrand achter het huis en de oceaan voor het huis. Damn wat een geluk! Hier willen we wel wonen! Binnen ziet het er ook uit als oma's huis. En het ruikt naar mottenballen. Wij meteen luchten maar die lucht poeh! Manon en ik gaan even op het strand kijken, maar moeten we wel eerst abseilen naar beneden. Veel zandvliegen maar wat mooi. We gaan een stukje lopen om te kijken of er nog meer te zien is, allemaal kliffen en grote stukken rots wat van de wand is afgevallen. Als je hier mag wonen ben je de gelukkigste op aarde denk ik. Amanda denkt dat het huis haunted is. Haha ze zat op de bank en de lampen gingen in 1 keer aan...... Tijdklok. Loser! Installeren, eten en game of thrones kijken. We blijven hier 2 nachten dus kunnen we nog wat hikes doen. We gaan de volgende dag naar cape bretan national park. Middlehead trail gaan we hiken, een hike van 2 uur met als einde een einde. Het einde is een klif waar het uitzicht super is. Onderweg veel elandenpoep maar helaas geen eland gezien. Een mooie hike maar nog niet voldaan. We gaan er nog 1 doen frehswater lake, deze is kort en qua omgeving iets minder mooi. Maar ja wat is minder mooi hier.. Alles is mooi. Terug naar huis stoppen bij een supermarkt wat op zich best een opgaaf is om er 1 te vinden. Vanaf de plek waar wij slapen ongeveer een uur rijden. Steak! En geen spaghetti gelukkig, na 2 dagen. Lekker slapen en de volgende dag naar de fairy cove. Een grot waar je naar toe moet hiken. De hike begint voor ons rond 10:30. Het mooie is dat de hike aan de achtertuin grenst dus hoe mooi kan het zijn. Flink geklauter en flink stijle stukken. Door het bos en modder, ik vind dit nu al 1 van mijn mooiste hikes. Manon blijft bij de preikestolen in Noorwegen. Na ongeveer een half uur klimmen komen we aan bij een touw waar we naar beneden moeten, ongeveer 15 meter abseilen om over rotsen en water naar nog een stuk te gaan waar we moeten abseilen. Het is hier ook zo afgelegen en diep in het niets dat er gelukkig geen andere mensen zijn, zodat we als we stil staan alles horen kraken en bewegen in de bossen. Zo vet om dit te doen. Bijna bij de fairy cove, helaas is het water te hoog en kunnen we niet in de grot. We zitten een beetje te wachten om te kijken hoe snel het tij omdraait, dat gaat hier nl heel snel. Niet snel genoeg, dus zeg ik tegen Manon dat ik wel wil proberen om er naar toe te klimmen. Dat betekend wel schoenen uit broek uit en in de boxer aan een touw hangend klimmen langs de rotswand. Half in het water en m'n klimskills te testen haha gaat me best goed af. Nieuwe hobby? Eenmaal daar, super! Een grote ronde grot van ongeveer een diameter van 10 meter waar het water uit de zee binnenstroomd. Als het weer warmer was zou je hier mooi in kunnen zwemmen en ook nog de grot in kunnen klimmen. Maar ja het water is 5 cm koud, dus laat maar. We gaan nog eff genieten na het terug klimmen. Het uitzicht is hier megamooi! En na een polairoid gaan we weer terug klauteren en klimmen. Eenmaal bij het huis aangekomen, kop koffie zetten, eitje bakken en buiten zitten. Beetje staren over het water. Amanda eet haar zelfgemaakt popcorn met flakes en sojasaus ( hoe kom je erop. Niet te eten). Manon zit binnen te kleuren, ware kunst. Een kleurboek voor volwassenen. Ook een nieuwe hobby naast haar andere 138 hobby's. We zitten buiten te eten en ik dacht dat ik wat zag. Yes! Fin whales. Zo mooi 2 stuks na een tijdje zien we ze niet meer maar maakt het moment niet minder bijzonder. Top! Mooie afsluiting van Nova scotia, want we gaan naar new foundland. Het laatste eiland wat we gaan bezoeken. We gaan nog even wat boodschappen doen om vanavond nog wat te kunnen eten. We pakken namelijk de nacht ferry naar new foundland. Deze trip duurt 5-6 uur. Amanda maakt spaghetti en wij pannenkoeken terwijl we in de rij van de ferry staan. We mogen! Ajuu maar weer. ...groetjes van ons
4 Reacties
-
Jeroen:5 juni 2014Je schrijft echt mooi Boy, als je het leest, en met de foto's erbij , waan je jezelf in het verhaal. Dat wordt dus boeken schrijven als nieuwe hobby! ;) Welke App gebruik je precies?
-
Nelson:12 juni 20145cm, is ie gegroeid dan?
-
Nelson:12 juni 2014He het lijkt net of mijn bericht niet helemaal is geplaatst. Ik schreef dat het door jullie verhalen net lijkt of we er zelf bij mogen zijn. Erg leuk :-) groetjes en tot later
-
Nelson:12 juni 2014Mmmm, moet het hier maar doen met dreamfields...decibel....zomerfeesten... ;-) zullen we ruilen? Hahaha
