Grizzly of wolf tour

19 augustus 2013 - Vancouvereiland, Canada

Grizzly tour of wolf tour

Vandaag zijn we om 06:45 vertrokken naar glendale cove een eiland 2 uur varen verderop. Onderweg hot chocolate en een muffin als ontbijt, en hopen op wildlife. Het weer is slecht en het giet we kregen daarom ook regenkleding mee. Eenmaal aangekomen in een soort fjord moesten we overstappen op een andere boot om zachtjes en stil door de bossen tegaan. Er zijn hier verschillende soorten getijden. Zo is het sochtends eb, ongeveer tot aan de knie tot een uur of 11. Daarna gaat het hard en veranderd het getij en is het verschil water bijna 4,5 meter. Toen we op de kleine riviertjes waren waren we allemaal driftig om ons heen aan het kijken naar grizzlys. Maar ons eerste dier was toch een wolf!! Een mooie bruin grijze wolf met een volle kop. Goed begin dachten we, maar het begon steeds harder en harderte regenen. We zaten op een boot die door de river getrokken werd, zo ondiep. Tot een uurtje of 12 hebben we rond gekeken maar niets gezien, toen maar aan de lunch. Wat lekker. Een wrap met beef en verschillende soorten groenten. Met z'n allen binnen zitten in de eerste boot want het was toch wel koud. Na de lunch begon gelukkig de zon te schijnen en gingen we weer terug op zoek naar grizzlys. Helaas was het zoals derick al dacht, er waren geen grizzlys meer. Ze hadden er maar 1 gezien in tweed dagen. Gelukkig waren wij die boot die deze zag. Terug naar een ander plekje waar we alleen waren, WOLF!! Alweer 1. 1 was uniek maar nu al 3! Deze liep rustig rond en plots zagen manon ik en een ander meisje een zwarte wolf. Dat was een mooi momentje. Maar het mooiste moest nog komen. De grijze wolf liep achter bomen langs en wij konden hem goed volgen, plots had hij in de gaten dat er elks of black tailed deers liepen. Hij sloop erop af, maar het hertje had het ook in de gaten. In galop begon het hert te lopen en de wolf erachteraan! Het is dat de wolf in het begin niet voluit ging anders had hij het hert al voor de bosrand. Dit was wel heel bijzonder.het hert verdween in de bossen en de wolf ging er achteraan, we denken dat hij het hert niet had want even later kwam hij z'n gezicht al laten zien. Derick onze captain blies het ook uit, want dit had hij ook nog nooit gezien! We hebben gewoon 5 wolven gezien vandaag. We gingen terug naar onze grote boot, om zo weer terug te keren naar telegraph cove. We waren nog geen 10 min onderweg weer de motor uit en dit keer zagen we een dikke zwarte beer mosselen grazen.  Omdat het water mooi laag was konden de beren de mosselen van de kant af eten. Na 30.000 foto's van iedereen weer verder. Nu ogen open houden op eagles en orka's.  10 minuten voor onze haven weer motor uit, een ORKA! Een mannetje die het groepje van 4 vrouwtjes ging bezoeken. Mooie lange vin en dichtbij de boot. Geweldig om zo'n beest te zien. Voldaan terug in de haven even langs het Museum omdat daar een karkas hing van een walvis die op de neus van een schip de haven was binnen gekomen. Terug op de camping, visvergunning halen en nog even er avondeten proberen binnen te halen. Samen met Patrick djoeke en jesper gevist, alleen helaas geen geluk. Jesper kreeg onze hengel en was daar dolblij mee want dan kon hij met opa vissen. Maar ja nog geen eten, manon kreeg van marike 2 pannenkoeken  met stroop! (Op z'n Nederlands). Leuke en aardige mensen die een lange tijd hier blijven. Bedankt voor de lekkere koffie, pannenkoeken, corona, en thee. Het laatste nachtje in de tent helaas. Het voelt alsof het erop zit, maar we hebben nu nog een week Vancouver.
Daar willen we ook nog wel het 1 en ander zien. Dinsdag avond een honkbal wedstrijd, een biosje, fietsen door Stanley park, China town, lekker eten, kortom nog een mooie week te gaan.

Werkze!!!